Klantenservice

15-12-2015 21:49

"IKEA Klantenservice, goedemorgen!"

"Met Van Driel. Ik heb een klacht."

"Dat is vervelend, meneer Van Driel. Wat is het probleem?"

"Ons bed is vanmorgen afgeleverd maar de verpakking was beschadigd."

"Dat is vervelend. Wat is er precies gebeurd?"

"Dat weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dat er een gat in de doos zat."

"Oh, maar dat is heel gebruikelijk. Het bed moet namelijk ook uit de doos en.."

"Hallo! Neemt u mij wel eventjes serieus! Ik vind dit echt heel vervelend."

"Sorry. U heeft gelijk."

"Overigens duurde het erg lang voordat ik u kon bereiken. Het bed is geleverd om 7 uur vanmorgen. Maar u bent pas vanaf 8.00 uur bereikbaar."

"Tja, de afdeling begint nu eenmaal pas om 8.00 uur."

"Nou, ik vind het maar..."

"Hoe laat begint u met uw werk?"

"Om 9.00 uur."

"Dus wij beginnen een uur eerder dan u."

"Eh...ja!"

"Prima. Even terugkomend op de klacht. Is het bed beschadigd?"

"Hoezo?"

"Nou gewoon! Is het bed ook beschadigd?"

"Nee, het bed is niet beschadigd!"

"Dus alleen de doos?"

"Ja!"

"Wat wilde u met de doos gaan doen?"

"Wat is dat nou voor een vraag?"

"Wat wilde u met die doos? Had u een nieuwe bestemming voor de verpakking? Wilde u hem bewaren? Wilde u hem weggeven als cadeau? Wat wilde u ermee?"

"Nou...gewoon!"

"Gewoon?"

"Ik denk dat ik hem één dezer dagen met het grof vuil mee zou geven!"

"Dus als ik het wel heb is de verpakking beschadigd tijdens de rit maar is het bed onbeschadigd en had u geen plannen met de verpakking?"

"Ja...zoiets...ja!"

"Nou dan valt het allemaal nog best mee, lijkt me. Toch?"

"Ik vind dat de verpakking heel hoort te zijn als iets wordt afgeleverd."

"U kunt het ook van de positieve kant bekijken. Zo'n doos weegt best zwaar, toch?"

"Nou..ja dat denk ik wel. Ja!"

"Dus met zo'n gat erin weegt zo'n doos net even lichter. Dan heeft u dus minder kans op rugklachten."

"Ik vind echt dat u mij niet serieus neemt!"

"Meneer Van Driel..Van Driel, was het toch?"

"Ja!"

"Meneer Van Driel. Ik kan u namens IKEA aanbieden dat u een nieuwe doos krijgt."

"Wat moet ik daar nu mee? Het bed is uitgepakt."

"Maar wat wilt u dan?"

"Nou!"

"Dus samenvattend: U wilt geen nieuwe doos terwijl u klaagt over een beschadigde doos. Het bed is tiptop in orde. Het valt dus best mee."

"Tja, als u het zo stelt."

"Mooi dan is dat opgelost. Heeft u verder nog opmerkingen?"

"Nee. Eigenlijk niet."

"Eigenlijk vind ik een verontschuldiging uwerzijds wel op zijn plaats."

"Tja."

"Dus?"

"Sorry."

"Geeft niets. Zand erover."

"Gelukkig maar."

"Dan wens ik u een fijne feestdagen. En veel slaap plezier natuurlijk in de...Hoe heet het bed?"

"De Bjorn."

"In de Bjorn. Prettige dagen."

"Insgelijks."


—————

Terug